مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: به منظور مقابله با پدیده گرد و غبار در ۵۰۰ هکتار از اراضی، نهالکاری شد.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: پارسال در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی  به استان اختصاص یافت.

او افزود: مبلغ اختصاصی از این اعتبار به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بالغ بر ۷ میلیارد تومان بوده است.

اکبری اظهار کرد: بر این اساس طرح‌ها و پروژ‌های متعددی در خصوص مقابله و همچنین کاهش پدیده گرد و غبار در استان خراسان جنوبی شامل حفاظت، قرق و مدیریت چرا - مراقبت، آبیاری و واکاوی و کاشت - احداث و اصلاح جاری انتقال، توزیع آب و تعمیر آبشخورها-حفظ و نگهداری، تامین و تجهیز ایستگاه‌های سنجش، پایش و آنالیز گردو غبار و... تعریف و در حال اجراست.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به این موضوع که در خراسان جنوبی بیش از دو میلیون هکتار کانون فرسایش بادی شامل ۳۵ کانون بحرانی گرد و غبار وجود دارد تصریح کرد: فعالیت‌های انسان‌ساز بر این موضوع تاثیر بسزایی گذاشته و در بخش‌هایی از استان چرای بی‌رویه دام باعث کاهش پوشش گیاهی شده است.

او ادامه داد: بر همین اساس، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و نهصد میلیون تومان از اعتبار اختصاصی در حوزه گرد و غبار به منظورمراقبت، آبیاری و واکاوی کاشت نهال در حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی استان اختصاص داده شد.

اکبری گفت: این طرح در مناطقی از شهرستان‌های فردوس، نهبندان، قاین، درمیان و سربیشه در حال اجراست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: تا کنون ۷۵ درصد از این اعتبار هزینه شده و مابقی امسال با برنامه ریزی‌ها و انعقاد قرارداد‌های انجام شده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.